In restaurantele mongoleze, adie a capra. In China, Partidul e in toate. In pampa Romaniei, la Carei, cu pasaport diplomatic nu intri, daca n-ai viza, iar la Stuttgart se fac cartile, cu Cartarescu. Despre toate acestea si inca multe altele, mi-a povestit Dorothea Fleiss, artista plastica traind in Germania, prin creatia ei insa, o prezenta globala.
Nemtoaica sau romanca de succes? Si ce face statul roman pentru proiectele ei in tara?
Thea in atelier
Artisti internationali in pampa Romaniei
La Carei, timp de zece zile, in cadrul Simpozionului de arta contemporana organizat in august 2006, Dorothea Fleiss a reunit 55 de artisti din 26 de tari ale lumii. Proiectul are deja o traditie de noua ani, insa doar de doi ani este organizat in incinta Castelului de la Carei, situat chiar in centrul orasului.
Evenimentul e complex, se organizeaza ateliere de lucru si expozitii, excursii si spectacole, cu sprijinul autoritatilor - primaria din Carei si prefectura din Satu-Mare- si al postului de radio local Radio Transilvania, care mediatizeaza evenimentul si atrage vizitatori.
Anul acesta, intre 25 august-3 septembrie, evenimentul va fi insotit de Academia estivala, la care se pot inscrie artisti, dar si studenti din toata lumea, cei admisi primind burse in valoare de 500 de dolari.
Dani Rockhoff: S-au implicat in proiect Institutul Cultural Roman sau departamentul MAE pentru romanii din strainatate?
Dorothea Fleiss: Nu. Nici nu stiu daca acesta stie de proiect. Am facut anul trecut invitatii la Muzeul National de Arta -sectia arta contemporana-, la Ministerul Culturii, alte muzee si institutii culturale din Bucuresti. Insa nu-i intereseaza, daca nu se organizeaza in Capitala.
Jurnal din Italia, D. Fleiss
La Bucuresti, cred ca proiectul meu este mai putin luat in serios, fiindca el