O diferenta de 0,02 $ intre tariful de interconectare propus de Cosmote (0,12 $/minut) si cel propus de Telemobil - Zapp (0,10 $ /minut) pentru semnarea unui nou acord de interconectare intre retelele celor doi operatori, si refuzul ambelor companii de a ceda pe durata negocierilor au dus la o escaldare a conflictului, materializata prin intreruperea legaturii dintre cele doua retele, saptamana trecuta, timp de 36 de ore.
Acordul de interconectare semnat intre Cosmote si Zapp expira la data de 28 februarie, iar cei doi operatori nu au ajuns la o intelegere, chiar daca negocierile pentru semnarea unui nou acord fusesera initiate de mai multe luni.
Miza litigiului dintre Cosmote si Zapp, numarul trei (1,2 mil. clienti) respectiv patru (peste 400.000 de clienti) de pe piata locala de telefonie mobila, o reprezinta valoarea tarifului de interconectare practicata pentru apelurile realizate intre clientii celor doua retele. Acest tarif, in prezent de 0,12 dolari/minut, are o importanta majora, intrucat reprezinta, practic, elementul pe baza caruia se stabilesc tarifele retail pentru apelurile intre cele doua retele. Practic pentru orice apel Cosmote-Zapp sau Zapp-Cosmote, fiecare operator plateste celeilalte companii 0,12 dolari pentru fiecare minut de convorbire diferenta dintre aceasta valoare si tariful retail platit de consumator pentru fiecare minut de apel (0,20 dolari/minut spre exemplu) ramanand in contul operatorului din reteaua caruia a fost initiat apelul. O diferenta mica intre tariful de interconectare si cel retail ingusteaza marja de profit a operatorilor.
In cazul in care intre traficul dintre doi operatori exista diferente majore, respectiv daca clientii unui operator suna mai mult in cealalta retea, un tarif de interconectare mai mare se traduce intr-un dezechilibru mai mare intre valoarea platilor pe care fiecare operator le face catre