Companiile active de pe piata de petfood estimeaza cresteri de peste 10% in urmatorii ani Piata hranei preparate pentru caini si pisici va depasi 40 mil. euro in acest an, in crestere cu aproximativ 5% fata de anul trecut, potrivit estimarilor Euromonitor.
Ritmul de crestere de peste 15% al pietei de hrana preparata pentru caini si pisici, inregistrat pana in anul 2005, s-a redus la aproape o treime in ultimul an, rata de crestere care se va mentine in 2007, arata datele Euromonitor.
Cu toate acestea, companiile active de pe piata de petfood estimeaza cresteri mai importante in urmatorii ani.
"Piata de petfood din Romania se bucura de unul dintre cele mai mari potentiale de crestere din Europa. Daca ne gandim la numarul mare de animale de companie vom vedea ca ritmul de crestere al pietei ar putea fi din ce in ce mai mare in urmatorii ani", afirma Ilinca Burlan, corporate affairs manager al companiei Masterfoods, care importa brandurile
Reprezentantii Federatiei Europene a Producatorilor de Hrana pentru Animale de Companie (FEDIAF) spun ca piata romaneasca de petfood are inca potential de crestere, atat datorita acoperirii calorice reduse, cat si cresterii veniturilor populatiei, in urmatorii ani. In acest sens, un rol important il vor avea companiile de pe piata, prin atragerea non-consumatorilor catre aceste produse.
Un indicator important de masurare a marimii pietei, acoperirea calorica, este in prezent de aproximativ 5% in Romania, ceea ce inseamna ca 5% din necesarul caloric al animalelor de companie este acoperit de hrana gata-preparata existenta pe piata. Spre comparatie, acoperirea calorica pe piata comunitara era anul trecut de 68%, iar in Slovenia de 31%, potirivt datelor furnizate de ARPAC (Asociatia Producatorilor de Hrana pentru Animale de Companie)
"Va fi o concurenta intre produsele branduite, functionale si s