In pofida imaginii de boom asociate pietei noilor apartamente, cifrele privind vanzarile reale facute anul trecut ne spun ca vanzarile in ansamblurile rezidentiale nu au fost chiar asa de mari. Firmele de pe piata constructiilor de locuinte au oferit una, insa clientii au vrut alta.
Garsoniera a fost cel mai vanat produs de pe piata noilor apartamente, toate locuintele de acest tip oferite anul trecut la vanzare fiind cumparate in proportie de suta la suta. Se poate mentiona faptul ca si la recent incheiatul targ imobiliar Condominium, toate cele 50 de garsoniere scoase la vanzare intr-unul dintre complexurile rezidentiale bucurestene si-au gasit clienti.
Developerii de noi ansambluri rezidentiale au avut un prilej de satisfactie si in ceea ce priveste vanzarile de apartamente cu trei camere. Potrivit unor date furnizate de compania Colliers, aplicabile proiectelor promovate de aceasta firma, in 2006, din numarul total de apartamente cu trei camere scoase la vanzare s-au vandut circa 93%.
Mai putin incurajante au fost vanzarile de apartamente cu patru camere, contractate in proportie de 80% din totalul livrarilor.
Dezamagitor, in schimb, a fost comertul cu locuinte de doua camere si cu varful de lance din categoria premium - apartamentul tip penthouse. Astfel, in cazul penthouse-urilor, vanzarile au ajuns la un nivel de 73% din volumul scos la vanzare, iar apartamentele cu doua camere abia au atins o cota de 69%. Pe total, rata de vanzare a avut o medie promitatoare - 83% din total.
Insa, daca raportam acest indicator la procentul vanzarilor realizate anul trecut pe piata primara (62,8%), vom constata ca oferta developerilor nu a reusit intalnirea cu cererea clientilor. Altfel spus, developerii au oferit prea putin clasei medii si au mizat prea tare pe locuintele spatioase si foarte spatioase (apartamente cu