Departamentele de resurse umane bifeaza in agenda retentia angajatilor in companie ca pe una dintre principalele preocupari. Si toata lumea stie care sunt elementele care ii motiveaza pe angajati. Cel putin din carti. Din pacate, de multe ori, acestea nu au nicio legatura cu ceea ce isi doresc angajatii.
"In functie de companie, asteptarile angajatilor pot varia, si la fel ca toate programele care implica angajatii, si programele de retentie ar trebui personalizate si adaptate acestora", este de parere Adina Barsan, consultant la Grafton Recruitment.
Organizarea de programe de training si manifestarea interesului pentru evolutia lor profesionala si personala se afla pe lista celor mai importante modalitati de mentinere a loialitatii angajatilor.
"Indiferent de masurile organizationale implementate, probabil factorul determinant pentru decizia angajatilor de a ramane in cadrul unei firme este crearea unor posibilitati reale de evolutie, care sa fie percepute si intelese corect de catre acestia", adauga Barsan.
Preocuparea pentru un brand puternic ca angajator al companiei, satisfacerea nevoilor angajatilor performanti si implementarea unei culturi care sa-i fidelizeze sunt si lucruri de care specialistii de resurse umane ar trebui sa tina cont atunci cand vor sa evite o rata a turnoverului ridicata.
"Companiile multinationale din Romania au posibilitatea sa planifice strategic retentia personalului prin utilizarea specialistilor din departamentul de resurse umane si prin utilizarea celor mai bune experiente din compania multinationala in lume", este de parere sociologul Ion Dan Trestieni.
Metodele alese, dupa parerea acestuia, sunt implementate in baza unor studii stiintifice care vizeaza analiza critica a procesului de munca, analiza satisfactiei angajatilor, analiza motivatiei angajatilor si a coeziunii dintre angajati. "Majoritat