Compania Tymbark Maspex Romania, care si-a schimbat recent numele din La Festa International, estimeaza o cifra de afaceri de 50 mil. euro pentru acest an, in crestere cu 15% fata de 2006.
"Cresterea pietei este un factor determinant al evolutiei estimate pentru acest an. Investim in continuare in produsele noastre, in marketing, in dezvoltarea pietei", a declarat Krzysztof Grabowski, presedintele companiei Tymbark Maspex Romania.
Schimbarea numelui, realizata in ultima luna a anului 2006, a vizat pastrarea unitatii grupului Maspex Wadowice (Polonia), din care compania face parte.
Compania a finalizat recent o investitie de 2,5 milioane de euro la fabrica de bauturi racoritoare necarbonatate de la Valenii de Munte (judetul Prahova) ce a vizat cresterea capacitatii de productie cu aproximativ 30%. Investitiile Tymbark in unitatea din Prahova
s-au cifrat, in ultimii trei ani, la peste 25 de milioane de euro, potrivit datelor companiei.
Tymbark Maspex mizeaza si pe exporturi, care reprezinta in prezent 17% din productia realizata la Valenii de Munte.
"In urmatorii 3-5 ani, ponderea exporturilor in productia fabricii noastre din Prahova ar putea ajunge la 20%", a prognozat Grabowski.
Pe langa productia de sucuri necarbonatate, grupul polonez Maspex mai este prezent in Romania cu divizia de bauturi calde instant, prin marcile La Festa, Coffeeta sau Ekoland.
Tymbark a ajuns in ultimul an cel mai important brand al companiei, el acoperind in prezent mai multe game de produse, precum nectaruri, sucuri 100% si still drinks. Cele trei branduri detinute de Tymbark Maspex Romania (Tymbark, Tedi si Ciao) detineau anul trecut, cumulat, o cota de piata de 30% pe segmentul nectarurilor, ceea ce plaseaza compania pe pozitia de lider, potrivit datelor AC Nielsen din 2006 citate de reprezentantii firmei.
"Ne-am propus ca in 20