Piata romaneasca de mobilier a inregistrat o crestere medie anuala de doua cifre in ultimii patru ani, iar tendinta de crestere se va mentine accelerata. Pana in 2011 segmentul autohton de retail este preconizat ca va atinge valoarea de 1,1 mld. euro, se arata intr-un studiu InterBiz Group.
"In perioada 2002 - 2006, piata mobilierului din Romania a avut o crestere medie anuala de doua cifre, iar previziunile pentru 2011 indica acelasi ritm accelerat, pana la o valoare de 1,1 miliarde euro, in retail", se arata in studiul citat de Mediafax.
Pe fondul construirii unui numar mare de locuinte, piata retailului de mobila a ajuns anul trecut la 500 mil. euro, in crestere cu 10% fata de 2005.
Oferta romaneasca este dominata de mobilierul pozitionat pe segementul mediu, insa piata se va polariza, in viitorul apropiat, pe segmentele premium si economic, ceea ce ofera companiilor oportunitati ridicate. Segmentul de mobilier premium a inregistrat intre anii 2002-2006 cea mai mare rata de crestere, se specifica in studiu, fapt datorat majorarii puterii de cumparare si imbogatirii ofertei prin importuri. Comertul cu mobilier pe segmentul mediu s-a concentrat in jurul primelor cinci companii din piata, care au inregistrat anul trecut o crestere a cotei totale de piata de la 52,5% la 63,6%, ca rezultat al investitiilor in retail realizate de Mobexpert, Elvila si Staer. Producatorii autohtoni de mobila acopera circa 55% din piata romaneasca, in timp ce consumatorii romani cheltuie de zece ori mai putin decat media UE pentru achizitionare de mobila si obiecte decorative, se mai arata in studiu. Conform Comisiei Nationale de Prognoza, industriile care au la baza utilizarea resurselor forestiere, cum ar fi industria mobilei, vor inregistra, in perioada 2007-2010, o crestere medie anuala de 7%, in volum. Dezvoltarea acestor sectoare se va baza mai ales pe cresterea exp