4 luni, campanie de informare
Furturile din firme ingrijoreaza autoritatile
Mediul de afaceri, slab educat
Ingrijorati de numarul mare de furturi comise din societatile comerciale, dar si din locuintele private, Inspectoratul General al Politiei Romane (IGPR) si Asociatia Romana pentru Tehnica de Securitate (ARTS) au pus la punct declansarea unei campanii privind promovarea unor modalitati tehnice de prevenire a ilegalitatilor contra patrimoniului. "In acest moment, educarea cetateanului, dar si a mediului de afaceri este lacunara. Unul dintre principalii jucatori pe piata de securitate, amintesc aici asiguratorii, nu iau parte la aceasta campanie, desi au un rol important in protejarea intregii populatii", a declarat, ieri, Silviu Clep, presedintele ARTS, in cadrul unei conferinte de presa.
In ultimii 3-4 ani, spun specialistii, piata de securitate din Romania s-a dezvoltat la acelasi nivel cu cea din Ungaria. Cu toate acestea, nivelul de informare ramane redus. Pe parcursul a patru luni, in perioada martie-iunie a.c., reprezentanti ai IGPR si ARTS se vor deplasa in Timis, Brasov, Iasi, Cluj si Galati, judete unde s-au inregistrat cele mai multe spargeri de locuinte si furturi din firme. Intalnirile care se vor desfasura pe toata perioada campaniei vizeaza informarea cetatenilor, dar si a oamenilor de afaceri. "Intalnirea cu grupuri-tinta se va axa pe furnizarea de date privind infractiunile comise, recomandari preventive specifice si prezentari ale unor sisteme de securitate adecvate fiecarei situatii", a precizat chestorul Gheorghe Popa, adjunctul sefului IGPR. Specialistii spun ca daca pana in prezent, in cadrul activitatilor de prevenire derulate se recomanda achizitionarea unor sisteme de siguranta, a sosit momentul sa fie promovate modalitatile tehnice de securitate. "Preturile nu sunt asa de mari, prin costuri reduse se poate as