Noul trend în industria ospitalităţii este boutique hotelul. În Bucureşti sunt deschise puţine astfel de locaţii, dar numărul lor creşte rapid. În următorii doi ani, patru dintre investitorii în astfel de hoteluri se pregătesc să deschidă noi locaţii în zone centrale. La prima vedere, am fi tentaţi să credem că Franţa este „patria-mamă“ a acestor hoteluri. Conceptul, însă, a fost inventat în America de Nord şi descrie o atmosferă hotelieră intimă, d
Noul trend în industria ospitalităţii este boutique hotelul. În Bucureşti sunt deschise puţine astfel de locaţii, dar numărul lor creşte rapid. În următorii doi ani, patru dintre investitorii în astfel de hoteluri se pregătesc să deschidă noi locaţii în zone centrale.
La prima vedere, am fi tentaţi să credem că Franţa este „patria-mamă“ a acestor hoteluri. Conceptul, însă, a fost inventat în America de Nord şi descrie o atmosferă hotelieră intimă, de obicei luxoasă. Boutique-rile au un design şi un stil aparte şi se diferenţiază de marile branduri sau lanţuri hoteliere printr-o cazare excepţională, personalizată din punctul de vedere al serviciilor. De obicei, au un număr mic de camere, foarte bine echipate, dispun de telefon, acces gratis Wi-Fi la internet, baruri si televiziune prin cablu. Cei care se cazează la un astfel de hotel optează pentru intimitate şi lux. Clientul tipic al boutique-rilor face parte din categoria turiştilor corporate.
Piaţa boutique-urilor nu prea ţine cont de sezon, doar august şi ianuarie sunt „luni moarte“. Pe timpul iernii şi al verii, aceste unităţi au un grad de ocupare de peste 70%, de luni până vineri fiind aproape imposibil să găseşti o cameră. Preţurile de cazare nu diferă foarte multe de cele ale marilor hoteluri de trei-patru stele. În Bucureşti, preţurile variază între 70 şi 200 de euro. „Din câte