Logan a costat, pana in prezent, compania franceza Renault circa 1,7 miliarde euro bani investiti in dezvoltarea si industrializarea modelului sub versiunea berlina, MCV si VAN, a anuntat Renault, citata de Mediafax. Suma avansata nu include fondurile alocate pentru extinderea capacitatilor de productie.
In modernizarea uzinei Dacia de la Pitesti, grupul a investit 489 de milioane de euro, iar constructia uzinei Aftoframos din Moscova a necesitat fonduri de 230 de milioane de euro care vor fi suplimentate, pana in 2009, cu inca 116 milioane de euro necesare extinderii capacitatii de productie.
Strategia pentru acest an a companiei franceze include producerea Logan si in Brazilia, India si Iran. Compania a vandut anul trecut 250.000 de autoturisme Logan, sub marcile Dacia si Renault, pe 51 de piete. Vanzarile totale din momentul lansarii si pana in prezent au depasit 400.000 de unitati.
Automobile Dacia, preluata de Renault in anul 1999, a comercializat anul trecut 196.708 vehicule, cu 19,6% mai mult decat in 2005, dar usor sub estimari, in conditiile cresterii exporturilor si scaderii vanzarilor in Romania, in principal la vehicule comerciale usoare. Cererea pentru modelul Logan pe piata romaneasca a depasit 96.000 de unitati.
Dacia estimeaza pentru acest an un nivel al cererii apropiat de cel inregistrat in 2006, productia prognozata fiind de aproximativ 210.000 de unitati.
Fiat urmeaza modelul Renault
Grupul italian Fiat ia in calcul producerea unei masini ieftine, dupa modelul Logan, destinata pietelor emergente precum India si China, a anuntat, la Salonul Auto de la Geneva, directorul general al companiei, Sergio Marchionne. "Automobilul ar putea avea unele asemanari cu conceptul Logan. In prezent, discutam cum va fi construita platforma masinii si locatia", a declarat Marchionne. Fiat utilizeaza deja conceptul a