Cine are nevoie de carti de vizita, pliante, mape de prezentare? Aproape toate firmele. Intuind acest raspuns, mai multi intreprinzatori s-au gandit sa vina in intampinarea acestor nevoi ale firmelor si sa infiinteze tipografii digitale unde aceste produse sa fie realizate in conditii foarte bune de calitate si la tiraje mici pana spre medii. O serie de 100 - 200 de bucati carti de vizita este foarte greu de realizat intr-o tipografie off-set (de tip clasic) pentru ca numai simpla punere in miscare a masinii de tipar ar genera niste costuri foarte greu de acoperit. Si atunci aceste tipografii se vad nevoite sa refuze o multime de astfel de mici comenzi pastrandu-se pe ceea ce inseamna tiraje mari: carti, reviste si alte publicatii. In afara de cativa care au inteles ca trebuie sa se adapteze si realizeaza si produse de tiraj mai mic.
Pentru ca firmele au, totusi, mare nevoie sa realizeze astfel de produse, se indreapta catre o tipografie digitala. "La noi apeleaza firmele care au un numar mai mic de clienti si vor un numar limitat de produse tipografice, dar de foarte buna calitate, cum ar fi o prezentare de firma realizata profesional", spun reprezentantii Stil Promo. In plus un factor foarte important il mai reprezinta viteza de reactie mult superioara pe care o au tipografiile digitale care, odata ce au primit macheta, pot sa lanseze primul exemplar din comanda in doar cateva secunde, dupa cum spune Mihai Baciu, directorul Agrafa Print Services.
Potrivit acestuia, pentru a fi profitabila o tipografie digitala trebuie sa aleaga intre doua directii: fie alege sa faca volume mari si sa practice preturi mici, fie merg pe volume mici, preturi mai mari si servicii cum ar fi livrarea gratuita a produselor la domiciliul clientului. O comanda medie primita este de 100 - 200 de euro.
Cei mai buni clienti: agentiile de publicitate si... tipografiil