Primul rateu din segmentul supermarketurilor a fost adjudecat de Univers’all. La doar câteva luni de la acest moment, suntem martorii închiderii primului centru comercial din Capitală, Anador. Deschise la debutul perioadei de boom a retailului, centrele comerciale de nişă îşi fac loc cu greutate printre malluri şi hipermarketuri. Cu undă verde la creditul de consum, românii au alimentat atât creşterile lanţurilor de retail, cât şi extinderea teritorială rapidă a băn
Primul rateu din segmentul supermarketurilor a fost adjudecat de Univers’all. La doar câteva luni de la acest moment, suntem martorii închiderii primului centru comercial din Capitală, Anador.
Deschise la debutul perioadei de boom a retailului, centrele comerciale de nişă îşi fac loc cu greutate printre malluri şi hipermarketuri. Cu undă verde la creditul de consum, românii au alimentat atât creşterile lanţurilor de retail, cât şi extinderea teritorială rapidă a băncilor. Valul s-a domolit, şi comercianţii sunt în căutare de soluţii noi pentru menţinerea profiturilor la acelaşi niveluri. Un ajutor ar putea veni din eliminarea taxelor vamale cu Uniunea Europeană, dar va fi oare de ajuns?
Inaugurat la sfârşitul anului 2005, centrul comercial Anador se vroia un nou concept de tip „food and fashion“, reprezentând un trend mai urban şi mai personal de afaceri, opus celui de supermarket. Proiectul, realizat în urma unei investiţii de opt milioane de euro, pe o suprafaţă de 11.000 de metri pătraţi, urma să aibă şi o a doua etapă în anii 2009-2010. Dar planurile au rămas doar... planuri. Cu numai câteva săptămâni în urmă, complexul Anador a fost vândut unei firme de construcţii. Motivul? Lucian Ghelerter, proprietarul centrului, susţine că „era o afacere făcută pentru a fi vândută“. În realitate, Anador s-a dovedit o investiţie