Anul 2006 a fost bun pentru piaţa auto şi, în consecinţă, şi pentru segmentul publicităţii din acest sector. Evoluţia pozitivă a vânzărilor s-a reflectat în mod direct şi în creşterea bugetelor de publicitate alocate de companiile auto. Dacă în 2005 volumul brut al publicităţii auto se cifra la ceva mai puţin de 105 milioane de euro, conform monitorizării Alfa Cont Mediawatch (care a luat în calcul preţurile de rate card, deci fără discounturi), anul trecut acesta
Anul 2006 a fost bun pentru piaţa auto şi, în consecinţă, şi pentru segmentul publicităţii din acest sector. Evoluţia pozitivă a vânzărilor s-a reflectat în mod direct şi în creşterea bugetelor de publicitate alocate de companiile auto.
Dacă în 2005 volumul brut al publicităţii auto se cifra la ceva mai puţin de 105 milioane de euro, conform monitorizării Alfa Cont Mediawatch (care a luat în calcul preţurile de rate card, deci fără discounturi), anul trecut acesta crescuse cu aproape 62%, până la 169 de milioane de euro. De asemenea, numărul total al inserţiilor - spoturi radio, tv şi machete de print - a crescut şi el, cu peste 49%. Trebuie făcută însă observaţia că acest calcul, la tarifele de listă, trebuie luat cu titlu orientativ, ca indicator general al evoluţiei de ansamblu a pieţei. Aceasta deoarece evaluarea globală a volumului de publicitate cheltuit pe toate mediile - mai puţin internetul şi outdoor-ul, neincluse în datele Alfa Cont - de către clienţii dintr-un singur sector are şi un dezavantaj. „Marea majoritate a deal-urilor tv (care atrag cea mai consistentă parte din bugetele de publicitate - n. red.) se fac la cost pe punct de audienţă, prin urmare cifrele rate card distorsionează semnificativ realitatea (atât ca valori numerice, cât şi ca ierarhii)“, afirmă Victor Stroe, media planner la Leo Burnett. „La tv, rate card-ul rămâne pe loc, nerepre