Un aviz dat de Regionala CFR Brasov ar putea insemna, daca va fi pus in pus in practica, blocarea "Mocanitei" de pe relatia Targu-Mures-Band-Lechinta. Practic, conducerea Regionalei a avizat desfiintarea traversarilor de cale ferata ingusta care asigurau trecerea "Mocanitei" de la Gara din Targu-Mures, peste liniile de cale ferata normala, spre Lechinta.
Decizia Regionalei este surprinzatoare, avand in vedere ca exista oferte, din partea unor firme si a Consiliului Judetean, pentru preluarea "Mocanitei".
Reprezentantii Regionalei Brasov isi motiveaza decizia prin necesitatea asigurarii sigurantei traficului feroviar pe sinele cu ecartament normal. Si toate astea, in ciuda faptului ca, de aproape 100 de ani, existenta liniei inguste nu a reprezentat un pericol.
Directorul Antreprizei Montaj Reparatii (ARM) Targu-Mures, Constantin Husar, contesta insa decizia autoritatilor feroviare.
"Cu banii dati pentru demontare si pentru achizitia si montarea noilor panouri se putea face reabilitarea caii ferate inguste in acel nod", spune Husar, potrivit caruia din 1918 si pana in 1996, cand "Mocanita" a intrat in conservare, nu s-a pus problema ca aceste traversari ar periclita circulatia trenurilor pe liniile cu ecartament normal.
"Desfiintandu-se aceste traversari se distruge calea ferata ingusta", a mai adaugat Husar.
AMR Mures si companiile germane SAE si Kassecker GmbH au facut, pana acum, catre Societatea de Administrare a Activelor Feroviare (SAAF), mai multe oferte de preluare a liniei inguste, fara a primi, insa, un raspuns favorabil.
"Am propus o asociere in care SAAF sa aiba 10%, Antrepriza de Montaj Reparatii- 30%, SAE- 30% si Kassecker GmbH Germania- 30%, iar conducerea sa ramana tot la SAAF", explica Husar.