Noi centre comerciale moderne
Unicitatea conceptului si a temei arhitecturale
Pe fondul cresterii nivelului de trai, cat si prin prisma faptului ca produsele financiare de credit pentru persoanele fizice sunt din ce in ce mai diversificate, piata de retail a intrat si ea pe o panta ascendenta. In speta, unul dintre cele mai explozive segmente, cel al centrelor comerciale de tip mall, cunoaste si el o dinamica aparte, tendinta ce se va mentine si anii viitori.
Desi nivelul de trai este inferior celorlalte state europene, piata romaneasca este foarte atractiva pentru retail-erii straini. "In aceste conditii, va creste si interesul marilor retail-eri pentru piata din Romania, ceea ce va impulsiona dezvoltarea de noi centre comerciale moderne", ne-a declarat Aura Voiculescu, consultant senior in cadrul departamentului Retail al DTZ Echinox.
Desi nu sunt cele mai sonore nume din businessul international, retailerii au adus pe piata autohtona proiecte moderne si nu au facut rabat de la regulile internationale referitoare la design si layout, numarul locurilor de parcare, nume celebre printre chiriasi, mentinerea zonelor destinate relaxarii, precum cinemaul sau zona de distractie si, poate cel mai important, serviciile de calitate.
"Putem spune chiar ca vom asista la o trecere directa de la centrele comerciale de prima generatie (de exemplu: reamenajari ale vechilor magazine universale - Unirea Shopping Center) la centre foarte moderne, care vor putea concura orice mall din Europa Centrala si de Est: Polonia, Ungaria, Cehia", subliniaza Voiculescu.
0,07/capita
Chiar daca Bucurestiul se situeaza inca pe locurile marginase in ceea ce priveste oferta de spatii comerciale moderne, este asteptata si nu numai, ci chiar anuntata, patrunderea operatorilor internationali pe toate segmentele pornind de la discounteri si p