Geta Bratescu/Ion Grigorescu, MNAC, ianuarie-mai 2007 Resursea fost numita aceasta expozitie aproape ampla, subintitulata "Lucrari din colectia MNAC". E o nuanta autocritica aici, fata de expozitia de anul trecut, Depozit. Acolo, MNAC se arata neputincios in fata unui patrimoniu jenant, pe care-l prezenta ca atare, de-a valma. Aici, harababura depozitului este proclamata resursa. Dincolo de liber-schimbism, de promiscuitatea relativismului conceptual si de incongruenta perspectivelor asupra propriului patrimoniu, vazut cand jalnic, cand merituos, in functie de interesele de moment, ramane o evidenta: fie si numai dupa numarul de lucrari din colectie, Geta Bratescu si Ion Grigorescu apar drept artistii reprezentativi pentru arta contemporana romaneasca, potrivit institutiei din Casa Poporului. Ei sunt probabil singurii carora le poate fi alcatuita o expozitie atat de cuprinzatoare fara a se apela la alte resurse decat acelea din proprietatea MNAC. Asta arata ca, in ciuda cultivatei convingeri ca patrimoniul MNAC a luat nastere ca urmare a unei politici de achizitii fara discernamant, pe alocuri a functionat aproape ireprosabil un mecanism de selectie care a facut ca, in cazuri precum acestea doua, nici o lucrare semnificativa a artistilor sa nu lipseasca din rezerva de stat. Geta Bratescu si Ion Grigorescu sunt (probabil singurii doi) artisti a caror pozitie pe scena locala a artei contemporane n-ar contesta-o nimeni. De la stanga la dreapta, de la neo-avangardisti la ultra-ortodoxisti, de la esteti la glumeti si precupeti, cei doi artisti sunt aclamati, aici si aiurea, drept figuri legendare, veritabile repere ale dimensiunii romanesti a artei actuale. Unanimitatea aceasta ar fi trebuit sa faca dinResursele de fata o expozitie protejata, sigura, un comert senzorial complet neprimejdios cu privitorul. Numai ca a face o expozitie inseamna intotdeauna a te expune. Nu sc