Partea frumoasa si incitanta a modei este ca este in permanenta schimbare. Partea frustranta insa este aceea ca de cele mai multe ori ne alegem repere greu tangibile: prin lipsa brandurilor despre care discutam de pe piata locala si prin bariera deloc de neglijat a preturilor.
Din ce in ce mai mult se practica shoppingul de weekend, iar in ultimii ani, de cand discounturile la sfarsit de sezon au devenit cunoscute, se poate discuta despre un trend de a cumpara branduri de top in perioadele de reduceri din orasele vest-europene.
Este si bine si rau in acealsi timp. Bine pentru ca incepem sa pozitionam aceste produse la valoarea lor reala atat de design, cat si de calitate (a nu se intelege ca sunt nemuritoare...) si rau pentru ca sume importante ajung sa se cheltuiasca in alte tari si automat retailing-ul local nu se poate dezvolta. Revenim cu cercul vicios: pana nu apare oferta nu se poate evalua nivelul cererii si sunt putini care se aventureaza in a investi intr-o zona "glamour" si mai putin ofertanta ca profituri, cel putin pe termen scurt si mediu.
O sa descriu in continuare trendurile in moda feminina pentru sezonul urmator urmand ca dumneavoastra sa decideti daca incercati sa selectati din oferta locala "must have-urile" de sezon sau daca decideti sa calatoriti pentru a intra in posesia lor.
Un trend care se repeta de fiecare data intr-o noua reinterpretare este "Noul Romantism". Elementele precum trandafirii, tulle-ul si matasea sunt combinate in tinute desprinse din recuzita costumelor de teatru fastuoase. Ralph Lauren prezinta bluze albe vaporoase cu volane din tulle. Alexander Mc. Queen, Sonya Rykiel, Yves Saint Laurent combina matasea, volanele, florile si uneori si blana in aceeasi tinuta. Comme des Gar?ons foloseste un contrast celebru de alb si negru in tinute dramatice completate de un machiaj teatral. Chloe, Burberry Prorsum, G