Vizitatorii muzeului de automobile Audi ar putea fi iertati pentru analizarea atenta a primelor exponate din cladirea rotunda de sticla. Sunt automobile de epoca splendide, cu nume precum Horch, Wanderer si DKW, dar niciun Audi. Doar la modelele mai noi apare numele de Audi pe grilele radiatoarelor.
In timp ce Mercedes-Benz, BMW si Porsche au istorii lungi si nume legendare, Audi a fost formata in anii '30 din trei constructori germani de automobile sub emblema Auto Union, scrie International Herald Tribune.
Dar mostenirea nu este chiar tot. In timp ce Mercedes s-a straduit sa-si mentina pozitia, Audi s-a aflat intr-o crestere permanenta, devenind constructorul de automobile premium cu cea mai rapida crestere din Germania, dar si din lume.
"Noi avem o foarte scurta istorie, asa ca discutam mai mult despre viitor", a declarat Rupert Stadler, care la varsta de 43 de ani a devenit unul dintre cei mai tineri executivi dintr-o companie germana, atunci cand a preluat conducerea Audi in ianuarie.
Stadler a facut o declaratie surprinzatoare: pana in 2015, a declarat el, Audi va deveni cel mai important constructor premium din lume. El a notat rapid ca acest lucru nu inseamna vanzarea celor mai multe automobile, ci Audi sa devina compania care seteaza ritmul inovatiilor tehnologice, imaginea brandului si satisfactia clientului.
"Audi de acum este diferita fata de ce a fost in urma cu zece ani", a subliniat Stadler. "Suntem mai ambitiosi, avem un portofoliu de modele diferit si dorim sa avansam intr-un alt segment", a adaugat el.
Ambitiile sale sunt indreptate catre noul R8, un automobil sportiv cu doua locuri care dispune de 480 CP, lansat toamna trecuta la Salonul Auto de la Paris. Pilotii profesionisti au declarat ca R8 este la fel de performant precum Porsche 911. Ceea ce este foarte important, avand in vedere ca la pretul de 105.891 de