Etapa istorica in care se gasesc organizatiile de pe piata romaneasca este similara cu "epoca de bronz", dar, in foarte scurt timp, maximum doi-trei ani, companiile vor intelege ca sistemul rational de management nu da rezultate pe termen lung si se vor orienta spre capitalul uman ca factor principal care contribuie la dezvoltarea unei companii, spune Adrian Stanciu, partener in cadrul companiei de consultanta Ascendis.
Primele semne ale acestei schimbari, crede Stanciu, sunt deja vizibile pe piata romaneasca, iar principalul stimulent care genereaza aceasta schimbare de atitudine manageriala este tocmai lipsa fortei de munca.
Desi termenul de "cultura organizationala" a fost foarte mult vehiculat in ultima vreme in Romania, iar asteptarile au fost mari, sunt putine organizatiile care au reusit sa implementeze strategii clare si coerente pe acest segment.
"Principalul scop al unei organizatii este sa traduca o anumita viziune in rezultate. Cand vine vorba de dezvoltarea unei strategii in acest scop, romanii au o adevarata obsesie pentru 'claritate', toata lumea are strategii clare, toate planurile sunt foarte bune, doar ca ele nu se intampla. Implementarea este principala problema de care se plang majoritatea organizatiilor", a declarat Adrian Stanciu, la Cluj-Napoca, in cadrul unui seminar despre cultura organizationala.
De multe ori, responsabili de dificultatea cu care se pune in practica o anumita strategie, in acceptiunea organizatiilor, sunt angajatii care, spun liderii acestor organizatii, nu se implica suficient.
"Cu toate acestea majoritatea organizatiilor nu fac nimic pentru a-si motiva angajatii, nu reusesc sa ii faca sa isi inteleaga rolul si nici nu reusesc sa isi faca angajatii sa inteleaga viziunea si modul in care pot contribui la rezultatele organizatiei", spune Stanciu.
In opinia acestuia, exista chiar organizat