Bauturile carbogazoase raman, in continuare, produsele preferate de stingere a setei pentru romani. Si aceasta deoarece produsele naturale din fructe costa inca destul de mult, iar veniturile conationalilor nostri nu le permit in general sa aleaga constant produse premium. Totusi, urmand tendinta existenta la nivel european consumatorul roman incepe sa se orienteze din ce in ce mai mult catre sucurile naturale.
Astfel, piata de bauturi racoritoare necarbonatate va creste in acest an cu circa 11%, iar pe categorii juice-ul va inregistra o dublare a vanzarilor comparativ cu 2006, se arata in studiul Canadean 2006 realizat pentru compania Quadrant Amroq Beverages. De asemenea, nectarul se va vinde cu 17% mai mult decat anul trecut, ceea ce arata ca romanii incep treptat sa aleaga bauturi cu un aport de vitamine superior bauturilor carbogazoase, in esenta sa se preocupe mai mult de ei. De altfel, acest aspect este sustinut si de Daniela Dumitru, Brand Manager, QAB, care spune ca "romanii incep sa fie din ce in ce mai bine informati si sa faca diferenta intre cele trei categorii de bauturi racoritoare necarbonatate cu fructe, alegand sa consume cu predilectie produse premium: juice 100% si nectar. Trebuie precizat ca segmentul bauturilor necarbonatate se imparte in trei: still drink cu un continut de fruct de pana la 25%, nectar - intre 25% si 99% si juice 100% realizat din fruct. In cazul nectarurilor, continutul minim de fruct este reglementat prin lege pentru fiecare fruct. Dupa cum se arata atat in studiul Canadean, cat si in studiul Daedalus, cresterea consumului de juice din Romania urmeaza trendul european, unde aceasta este o obisnuinta de consum prezenta de mai multi ani. "Cred ca putem vorbi de o aliniere a obiceiurilor de consum ale romanilor la cele inregistrate deja in spatiul comunitar", explica Dumitru.
Pretul, in continuare criteriul det