Companiile cu activitate internationala, ai caror angajati calatoresc in strainatate in interes de afaceri, pot recupera taxa pe valoarea adaugata (TVA) din peste 35 de state, membre ale Uniunii Europene, dar si din afara Comunitatii, ne-a informat ieri compania Tax Back International.
In scopul inlesnirii returnarilor de TVA, compania a colaborat cu Enterprise Ireland, Agentia de Comert si Tehnologie a Guvernului Irlandei, respectiv Camera de Comert si Industrie Romania - Irlanda.
"Directivele a 8-a (79/1072/EEC) si a 13-a (85/560/EEC) ale Consiliului European le permite companiilor din tari membre si din afara UE sa-si recupereze TVA platita pentru o paleta larga de bunuri si servicii. Tipurile de cheltuieli returnabile includ hotel, taxa de conferinta, targ sau expozitie, taxa de inchiriere de spatiu, protocol, restaurant, benzina/motorina, transport, materiale promotionale, materiale tiparite, consumabile si multe altele", noteaza Tax Back International.
Valoarea acestor cheltuieli variaza de la stat la stat, fiind cuprinse intre 5%, in cazul Japoniei, si 25% in cazul Danemarcei. In afara cheltuielilor amintite, compania se angajeaza sa obtina si returnari de TVA aferente costurilor legate de telecomunicatii, exceptie facand Bulgaria si Canada, respectiv Republica Ceha, unde se aplica restrictii si limitari specifice.
Cele 36 de tari din care se poate obtine rambursarea de TVA pentru acest gen de bunuri si servicii sunt, in afara statelor membre ale UE, Canada, Croatia, Islanda, Japonia, Liechtenstein, Macedonia, Monaco, Norvegia, Coreea de Sud si Elvetia.
Companiile cu activitate internationala, ai caror angajati calatoresc in strainatate in interes de afaceri, pot recupera taxa pe valoarea adaugata (TVA) din peste 35 de state, membre ale Uniunii Europene, dar si din afara Comunitatii, ne-a informat ieri compania Tax Back Internati