(Foto: Expresul de Sud)
Conducerea primariei si consilierii locali, prin vocea reprezentantilor, sunt de acord ca acest mijloc de transport ar rezolva cateva dintre problemele orasului. Provocarea ramane numai una: cum sa aducem bicicleta in Craiova?
Zilele trecute, primarul capitalei venea in fata bucurestenilor, entuziasmat, cu o idee preluata de la municipalitatea Parisului. Adriean Videanu vrea sa infiinteze parcari si piste speciale pentru biciclete, fiind convins ca astfel va termina pentru totdeauna cu adevaratul cosmar al traficului bucurestean. Ceea ce ne face sa ne gandim la circulatia din Craiova.
Bicicleta ar putea fi raspunsul si la problemele Baniei - trafic din ce in ce mai intens, poluare din ce in ce mai ridicata, numar de autoturisme in continua crestere. Pe deasupra, bicicletele ar satisface si pretentiile europene ale primariei.
Amsterdam, Copenhaga, Paris, sunt doar trei dintre capitalele europene in care bicicleta se afla la putere. Putini stiu insa ca si orasele mici din tarile occidentale sunt pline pana in dinti de mijlocul de transport pe doua roti. Haarlem din Olanda si Aarhus din Danemarca, orase cu un numar mic de locuitori, sunt doar doua dintre sutele sau chiar miile de exemple in acest sens.
“De ce sa nu fie si la noi o solutie buna? Mersul pe bicicleta este foarte popular in Germania, in tarile nordice. Pana acum nu ne-am gandit la chestiunea asta. Nu resping ideea, chiar mi-ar placea“, considera viceprimarul Sorin Iordache, cel care are in subordine si RAT Craiova.
Numai ca viceprimarul nu vede o solutie, cel putin nu una imediata, cu ajutorul careia bicicleta sa fie importata pe strazile noastre: “Craiova este un oras vechi. Asa a fost el proiectat, cu strazi inguste. Nu prea avem ce face. Desi, cum am spus, ideea