Comunicarea unor mesaje legate de Internet, reducerea costurilor fata de un eveniment clasic (organizat la un hotel sau la sediul companiei) si economisirea timpului jurnalistilor si speakerilor au determinat, in acest an, trei companii de pe piata locala sa organizeze conferinte sau videoconferinte de presa online.
Operatorul aerian British Airways (BA), ARBOevents - companie membra a grupului ARBO care ofera servicii de creatie de evenimente si operatorul de comunicatii UPC Romania sunt companiile care au organizat, in premiera pe piata locala, evenimente de presa online.
Prima conferinta de presa online, organizata de BA, a fost accesibila, din redactii, jurnalistilor, printr-o interfata bazata doar pe text - atat intrebarile cat si mesajele oficialilor companiei fiind afisate pe ecranele PC-urilor. ARBOevents a organizat in schimb prima videoconferinta de presa, adaugand imagine si sunet evenimentului - model urmat ulterior si de UPC Romania. Ambele videoconferinte au presupus difuzarea de imagini video live cu reprezentantii companiilor care au sustinut conferinta.
De ce o conferinta de presa online?
"British Airways a ales sa organizeze o conferinta de presa online datorita mesajului pe care a dorit sa il transmita, acela de a prezenta serviciile online oferite de companie pasagerilor sai. Practic, participantii la conferinta online British Airways au putut sa experimenteze beneficiile unui serviciu online", spune Corina Enciu - Director Comercial British Airways Romania & Moldova. "Jurnalistii nu au mai fost nevoiti sa se deplaseze prin traficul din Bucuresti si sa piarda timp pretios. Am avut chiar si un jurnalist care s-a conectat din Germania", adauga ea.
La aceeasi intrebare, Serban Ciusca, Managing Partner al ARBOevents, explica de ce a preferat Internetul: "Pentru a salva costuri, pentru a scurta timpul de pregatire al confe