» Numarul cafenelelor din Bucuresti este in crestere, dar departe de cel din Budapesta.
» Nu sunt locurile preferate ale "intelighentiei", ci ale angajatilor de multinationale.
» Bancile concureaza acum si in designul interior si in sortimente de cafea.
Intr-o sambata dupa-amiaza, la Turabo Café-ul deschis in Piata Romana acum un an, pe locul bombei Braseria Turist, n-am mai gasit nici o masa libera, asa ca m-am asezat pe unul din scaunele de la bar. Cu geamuri mari spre strada, fotolii ovale si plasme pe pereti, Turabo arata nou si scump, dar la fel de impersonal ca receptia unui hotel. Derutat de oferta nesfarsita de sortimente de cafea, m-am oprit la o cafea vieneza cu frisca lichida, ciocolata si coaja de portocala rasa, la 8,9 lei. Preturile incep de la 5,9 lei pentru un espresso simplu si ajung pana la 15 lei pentru cafelele cu inghetata.
Lunch break sau high-life
Alexandru Dinu, managerul cafenelei, imi spune ca "Turabo Café, lansat in 2003, a devenit un mic lant autohton, avand acum noua locatii in Bucuresti, Iasi, Timisoara si Brasov si o oferta de franciza pentru cei care doresc sa capitalizeze pe brandul Turabo". Turabo este in plina expansiune, planuind sa deschida inca zece localuri in Romania si studiind piata din Cehia si Bulgaria. Cel din Romana, care este asociat cu o filiala a BCR, este frecventat mai mult de oameni de afaceri si angajati ai multinationalelor aflati in coffee-break. De fapt, desi intentionata ca o cafenea-business, Turabo a fost invadata rapid de baietii de oras. De obicei, nu poti sa vezi costumele de camasile latino cu lant, iar in parcare sunt expuse Maserati si Porsche. Unul dintre clienti are insa un laptop pe masa, iar cafeneaua ofera conexiune wireless la internet. Desi profilul cafenelei este corporatist, asta nu i-a impiedicat pe Cabral, Aliuta si Catalin Botezatu sa-si faca a