foto: Cotidianul
In spatiul virtual romanesc au fost inregistrate multe nume de domeniu inspirate de la firme mari, precum Ferrari sau Marlboro, de catre persoane care n-au nimic de a face cu aceste companii.
Beiersdorf, Auchan, Michelin, Ferrari, Nivea sint doar citeva dintre domeniile .ro inregistrate de oricine altcineva decit titularii marcilor respective. O firma romaneasca a inregistrat nu mai putin de 12 astfel de domenii, pentru a profita de momentul in care respectivele companii vor dori sa-si faca aparitia pe web-ul romanesc.
Companiile incearca sa-si recupereze numele pe cale amiabila, apoi prin moderare, prin arbitraj si in final prin Justitie. In general, reusesc dupa arbitraj la Organizatia Internationala a Proprietatii Intelectuale. Pina si autoritatea guvernamentala de reglementare a comunicatiilor - ANRCTI -, condusa de Dan Georgescu, a avut probleme in a-si inregistra domeniul pe web-ul romanesc.
Printre domeniile .ro care au facut sau fac obiectul unei dispute pot fi gasite nume precum Michelin, Lexus, Valvoline, Benetton, Chrysler, Ikea, Ferrari, Marlboro, Harley-Davidson, Bayer sau OMV. Majoritatea au recurs la arbitraj in cadrul Organizatiei Mondiale a Proprietatii Intelectuale (WIPO - World Intellectual Property Organization).
„Daca exista persoane care inregistreaza nume de domenii inspirate din firme celebre, a caror notorietate este foarte mare, trebuie sa aduca extrem de multe argumente prin care sa dovedeasca faptul ca nu au facut-o cu un scop oneros“, spune Gheorghe Serban, director executiv al Asociatiei Nationale a Internet Service Providerilor din Romania (ANISP).
Pasii pe care ii fac companiile ce-si doresc numele de domenii sint identificarea detinatorului si incercarea de a rezolva pe cale amiabila, solicitarea de moderare de la registrul de domenii .ro, solicitarea de arbi