Vânzarea reţelei Mix FM către grupul SBS a iscat o mare iritaţie la nivelul managementului trustului francez Lagardere. Acesta a acuzat „caracterul oneros“ al tranzacţiei şi posibila încălcare a legislaţiei, prin realizarea unei concentrări mai mari de 30% din cota naţională de piaţă. SBS Broadcasting Media SRL, compania care operează în România televiziunile Prima TV, Kiss TV şi posturile de radio Kiss FM şi Magic FM, a cumpărat firma Canet Radio, ce opereaz
Vânzarea reţelei Mix FM către grupul SBS a iscat o mare iritaţie la nivelul managementului trustului francez Lagardere. Acesta a acuzat „caracterul oneros“ al tranzacţiei şi posibila încălcare a legislaţiei, prin realizarea unei concentrări mai mari de 30% din cota naţională de piaţă.
SBS Broadcasting Media SRL, compania care operează în România televiziunile Prima TV, Kiss TV şi posturile de radio Kiss FM şi Magic FM, a cumpărat firma Canet Radio, ce operează reţeaua Mix FM, deţinută de omul de afaceri braşovean Aristotel Căncescu. Zestrea SBS în România face astfel un salt spectaculos, de la 52 la 77 de licenţe radio.
Conform ultimului val de audienţă radio (octombrie 2006), grupul SBS are o cotă de piaţă de 15,4%, în vreme ce Lagardere prin brandurile sale, Radio 21 şi Europa FM, are o cotă de piaţă de 24,2%. Mix FM nu a fost auditat în Studiul de Audienţă Radio, deoarece a refuzat să plătească taxa aferentă acestui serviciu, aşa că este greu de estimat cu cât va contribui la market-share-ul noului proprietar. Cert este faptul că „greutatea“ în piaţa de radio a celor două grupuri concurente, SBS şi Lagardere, va deveni sensibil egală.
Iritarea reprezentanţilor Lagardere a luat, săptămâna trecută, forma unei sesizări adresate CNA, în care se arată că „radiodifuzorul (SBS-nota red.) va deţine o poziţie dominantă în