În bătălia pentru diminuarea poluării, transportul pe calea ferată câştigă teren în faţa celui rutier şi aerian. „Vă mulţumim că aţi ales Trenitalia şi că, în acest mod, aţi contribuit la reducerea emisiilor de CO2“. Mesajul poate fi auzit de cei care apelează la compania naţională italiană de cale ferată. Anunţul este un fragment dintr-o campanie amplă ce susţine măsurile de reducere a poluării. Comisia Europeană a elaborat o strategie pentru r
În bătălia pentru diminuarea poluării, transportul pe calea ferată câştigă teren în faţa celui rutier şi aerian.
„Vă mulţumim că aţi ales Trenitalia şi că, în acest mod, aţi contribuit la reducerea emisiilor de CO2“. Mesajul poate fi auzit de cei care apelează la compania naţională italiană de cale ferată. Anunţul este un fragment dintr-o campanie amplă ce susţine măsurile de reducere a poluării.
Comisia Europeană a elaborat o strategie pentru reducerea emisiilor de CO2 în următorii ani, atât pentru traficul aerian, cât şi pentru cel rutier, ca urmare a încălzirii globale. Aceasta presupune în ambele cazuri o retehnologizare în domeniu, costuri care vor ajunge la consumatori. Operatorii aerieni vor trebui să se doteze cu aparate de zbor mai puţin poluante şi să-şi achiziţioneze permise pentru emisiile de CO2. Comisarii europeni au estimat că preţul transportului pe calea aerului va creşte, în funcţie de costul permiselor, între 1,8 şi 9 euro/ bilet pentru cursele în interiorul UE şi între 8 şi 40 de euro/bilet pentru cele către Statele Unite.
La rândul lor, producătorii de autovehicule vor trebui să investească în tehnologii noi, ceea ce, conform Asociaţiei Europene a Constructorilor de Automobile, va însemna o scumpire cu 3.000-4.000 de euro/unitate. De aceea, transportul cu trenul şi metroul se distanţează din rândul alternati