Compania turca ENKA, subcontractorul americanilor de la Bechtel, constructorul Autostrazii Transilvania, a adus pe santierul din judetul Cluj 180 de angajati turci, din care aproximativ 90 nu figureaza in evidentele autoritatilor abilitate sa avizeze forta de munca straina pe teritoriul Romaniei.
Compania turca ENKA Construction and Development, una din cele mai importante companii din lume, specializata in constructii de autostrazi si hidrocentrale, a subcontractat lucrarile Autostrazii Transilvania de la compania Bechtel. Pana la 31 decembrie 2006, au fost adusi cu forme legale 47 de specialisti turci pentru a lucra la autostrada.
Potrivit liderului sindical Grigore Pop, dupa intrarea Romaniei in UE, turcii de la ENKA au mai adus inca aproximativ 130 de “spahii” in tara, cifra confirmata de surse din interiorul companiei Bechtel.
“Turcii au fost adusi temporar, pentru a specializa personalul romanesc in utilizarea performanta a utilajelor Bechtel”, afirma Bogdan Sgarcitu, directorul de comunicare al Bechtel.
Doar 90 de turci inregistrati
Din totalul de circa 180 de turci, in evidentele Serviciului pentru Straini Cluj apar doar 90. Despre ceilalti, reprezentantii Serviciului sustin ca nu stiu nimic. Acelasi lucru a fost subliniat si de reprezentantii Oficiului pentru Migratia Fortei de Munca (OMFM).
“La ora actuala, in evidentele noastre doar 90 de cetateni turci figureaza cu permise de sedere, ca si angajati ai ENKA”, a declarat comisarul de politie Marius Ludusan, seful Serviciului pentru Straini Cluj.
Acestora li s-a eliberat permisul de sedere la solicitarea Ministerului Transporturilor (MT), cu valabilitate un an, timp in care angajatii detasati din Turcia pot intra in posesia permiselor de munca de tip B.
in evidentele institutiei clujene figureaza 73 de angajati turci care poseda perm