Numărul falimentelor a crescut vertiginos anul trecut în comparaţie cu 2005, iar ritmul se va menţine, cel mai probabil, şi în 2007. Până în vara anului trecut, familia lui Ştefan Popescu trăia cu banii aduşi de micul magazin pe care îl deţinea la parterul unui bloc din zona 13 Septembrie din Capitală. Dacă în anii ‘90 afacerea mergea strună, deschiderea primelor hipermarketuri a început să schimbe obiceiurile de cumpărături ale oamenilor din cartier. „�
Numărul falimentelor a crescut vertiginos anul trecut în comparaţie cu 2005, iar ritmul se va menţine, cel mai probabil, şi în 2007.
Până în vara anului trecut, familia lui Ştefan Popescu trăia cu banii aduşi de micul magazin pe care îl deţinea la parterul unui bloc din zona 13 Septembrie din Capitală. Dacă în anii ‘90 afacerea mergea strună, deschiderea primelor hipermarketuri a început să schimbe obiceiurile de cumpărături ale oamenilor din cartier. „Îi vedeam descărcând din maşini pungile de la Carrefour sau Cora şi ştiam că n-o să mai treacă pe la mine decât în situaţii de urgenţă“, spune bărbatul. Însă ceea ce a îngropat definitiv afacerea a fost construcţia unui supermarket sub marca Primăvara în imediata apropiere a magazinului.
„După aceea am intrat, aşa, într-un fel de cerc vicios. Nu mai puteam avea marfă prea variată, pentru că nu se vindea şi însemna să-mi blochez banii sau chiar să-i pierd, în caz că expira, iar cumpărătorii plecau nemulţumiţi că nu găseau ce le trebuia şi mulţi dintre ei nici nu se mai întorceau a doua oară. Am început să avem datorii şi probleme cu furnizorii, aşa că, atunci când a venit vacanţa şi nu i-am mai avut de clienţi nici pe elevii de la liceul din apropiere, am decis să lichidăm“, povesteşte Ştefan Popescu.
Firma sa este doar una din cele peste 3.800 de companii acti