Crearea unei imagini favorabile a ţării în străinătate a devenit în ultima vreme un joc de ping-pong pentru autorităţi. Specialiştii în comunicare şi publicitate au rezerve privind eficienţa acestor proiecte. Un banc vechi spune că „doi nemţi înseamnă trei inovaţii, doi ruşi, trei inimi, iar doi români, trei opinii“. Ce te faci când ai şase instituţii guvernamentale care ţin fiecare să lucreze la imaginea României în străinătate? În ultima vreme, se
Crearea unei imagini favorabile a ţării în străinătate a devenit în ultima vreme un joc de ping-pong pentru autorităţi. Specialiştii în comunicare şi publicitate au rezerve privind eficienţa acestor proiecte.
Un banc vechi spune că „doi nemţi înseamnă trei inovaţii, doi ruşi, trei inimi, iar doi români, trei opinii“. Ce te faci când ai şase instituţii guvernamentale care ţin fiecare să lucreze la imaginea României în străinătate? În ultima vreme, se constată o agitaţie a autorităţilor în conceperea de campanii de promovare a ţării.
Ministerul Afacerilor Externe (MAE) s-a decis să realizeze o campanie cu un concept mult discutat: Fabulospirit. Ministerul Integrării Europene (MIE) a cumpărat, cu banii unor companii private, advertoriale în presa străină. Agenţia pentru Strategii Guvernamentale (ASG) se chinuieşte de doi ani să pună la cale proiect de branding de ţară. Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) a început lucrul la un aşa-numit „Master Plan“ pentru dezvoltarea turismului, urmând ca pe baza acestuia să demareze o campanie de atragere a turiştilor străini. Ministerul Economiei şi Comerţului se pregăteşte să demareze o campanie de promovare a sectorului românesc IT&C în lume. Ministerul Culturii derulează campania „Sibiu 2007 - Capitală Culturală Europeană“.
Toate aceste iniţiative nu au o coordonare unitară. Există riscul ca, p