Claxoane, nervi, vorbe colorate aruncate partenerilor de trafic, combustibil consumat inutil - reţeta de zi cu zi pentru o dimineaţă obişnuită în Capitală. Concret, şoferii care sunt Claxoane, nervi, vorbe colorate aruncate partenerilor de trafic, combustibil consumat inutil - reţeta de zi cu zi pentru o dimineaţă obişnuită în Capitală. Concret, şoferii care sunt nevoiţi să traverseze Bucureştiul de la vest la est, la orele de vârf, trebuie să aibă răbdare cel puţin două ore ca să ajungă la destinaţie. Ieri, 8.30, Piaţa Titan. Bucureşteanul Paul se urcă la volan, porneşte motorul autoturismului şi iese în trafic. Destinaţia, Târgovişte. "Cam 100 de kilometri, deci vreo oră de mers", se gândeşte şoferul. Din păcate, nu a luat în calcul timpul pierdut pe arterele Capitalei. Traseul continuă de la Piaţa Titan pe Bulevardul Theodor Pallady, Camil Resu, Baba Novac, Mihai Bravu, Ştefan cel Mare, Nicolae Titulescu, Griviţei şi Şoseaua Chitilei. Când a ajuns la Podul Constanţa, trecuseră deja o oră şi patruzeci şi cinci de minute. "Cel mai mult am stat în Pasajul Obor, patruzeci şi cinci de minute, pentru că la ieşire este o linie de tramvai care taie calea şi apoi o trecere de pietoni. Trăieşti un adevărat coşmar până treci de astea", explică Paul. Următorul obstacol a fost Pasajul Victoria. Aici şoferii scapă cu doar 30 de minute petrecute pe tronsonul de doar câteva sute de metri. Prea mulţi şoferi, străzi neîncăpătoare Brigada de Poliţie Rutieră (BRP) Bucureşti este neputincioasă în faţa traficului din Capitală, de cele mai multe ori haotic. Potrivit datelor oferite de BPR, a crescut numărul de permise acordate, la 700.000, iar numărul de autovehicule la 970.000. Această cifră nu include şi autoturismele care se află în tranzit sau nu sunt înregistrate în Bucureşti. În acelaşi timp, reprezentanţii poliţiei spun că modificările de infrastructură stradală sunt n