Nava "Afrodite s", la bordul careia se aflau si 11 marinari romani, s-a scufundat in urma unei erori de comunicare. Reprezentantul ITF in Romania, Adrian Mihalcioiu, a declarat ca, din primele cercetari efectuate, a reiesit ca Cristian Ciorpa, comandantul cargoului, a fost anuntat de autoritatile elene, inainte de a intra in zona dintre Insula Creta si Cipru, de faptul ca are de infruntat o furtuna de gradul 4 spre 5. "De fapt, nava a fost trimisa pe o mare de gradul 8 spre 9, o furtuna pe care nu rezista nici o nava", a mentionat Adrian Mihalcioiu.
Referitor la filmul naufragiului, reprezentantul ITF sustine ca "marinarii romani au respectat toate instructiunile trimise de catre centrul de coordonare si salvare din zona". Prins de furtuna, cargoul a inceput sa se incline periculos spre prova, iar cimentul cu care era incarcat s-a acumulat intr-o singura parte a magaziei. Schimbarea centrului de greutate a dus la dezechilibrarea fatala a vasului, care a inceput sa ia apa in scurt timp. Cu putin inainte de scufundarea vasului, marinarii au fost salvati de elicoptere apartinand fortelor NATO.
Dupa incident, marinarii au primit primul ajutor medical pe Insula Rhodos si ca, din primele evaluari, starea lor de sanatate este in afara oricarui pericol.
Marinarii romani nu aveau incheiat un contract ITF, ci doar unul cu firma de crewing. "Din datele pe care le avem deocamdata, este vorba despre o forma serioasa, care isi respecta angajamentele", a precizat reprezentantul ITF. Contractele standard ITF prevad, in caz de abandon al vasului, despagubiri de circa 2.500 de dolari pentru nebrevetati si de 3.500 de dolari pentru marinarii cu brevet. Marinarii naufragiati nu se vor intoarce curand acasa. In prezent, ei sunt cazati intr-un hotel din Insula Rhodos si asteapta deznodamantul povestii. "Dupa aducerea navei la linia de plutire, este foarte probabil ca nav