China este pe cale sa devina cel mai mare consumator de produse de lux din intreaga lume, analistii estimand ca, in cel mult 10 ani va fi responsabila pentru o treime din achizitiile mondiale de bunuri de lux.
Despre China nu se poate spune ca este doar o tara, este o cu totul alta lume. De la atractia uriaselor centre comerciale, tehnologia de ultima generatie, pana la cultura hippy si enigmele podisului tibetan, China apare ca o destinatie incredibila, atragand anual milioane de turisti din toata lumea. In 2005, numarul acestora s-a situat la nivelul de aproximativ 120 de milioane, in crestere cu 10% fata de anul anterior.
Cu o populatie estimata la 20 milioane de locuitori, Shanghai-ul este cel mai mare port al lumii, dar si cel mai important centru comercial, cultural, financiar, industrial din China. Are un farmec deosebit, datorat in mare parte, exotismului local, dar si influentei straine din anii '20-'30.
Un turist ce viziteaza pentru prima data Shanghai-ul, supranumit "Parisul Estului" sau "Regina Orientului", in mod cert, are parte de o altfel de experienta.
Printre atractiile oferite de cel mai mare si cel mai dezvoltat oras chinezesc se numara Gradinile Mandarine (Yuyuan), orasul vechi - situat pe maul stang al Fluviului Galben, strazile comerciale Nanjing Lu si Huaihai Lu, Templul Buddha din Jad si, bineinteles, Pudong, partea moderna a Shanghai-ului, unde se afla al treilea cel mai inalt turn de televiziune din lume, Oriental Pearl.
Intr-un deceniu, "Perla Orientului" a redevenit un centru economic de prima mana, si chiar centrul financiar al Chinei. In prezent, orasul contribuie cu aproximativ de 20-25% la bugetul national (132 miliarde de dolari), cu un PIB pe cap de locuitor de aproximativ 7000 euro, cam la acelasi nivel cu cel al Romaniei.
Shanghai-ul este si cel mai mare santier urban de constructii din lume. L