Este visul oricarei femei si modelul oricarui barbat. Si totusi, este tinta ironiei presei. Chris Bangle este directorul general al departamentului de design de la BMW Group (inclusiv Austin Mini si Rolls-Royce). El este cel care "s-a semnat" pe controversatul model Z9 (blamat si adorat de critici in acelasi timp). Cand nu e in atelier, isi petrece timpul cu sotia si se imbraca la costum chiar si atunci cand duce gunoiul.
Chris Bangle a muncit mult pentru a reusi. Nu ii este teama de riscurile calculate si nici de criticii care i-au "distrus" munca in revistele de specialitate. Bangle este unul dintre designerii care n-au cum sa nu impresioneze, fie ca uimeste prin avangarda, fie ca starneste ironia.
Bangle este yankeul din curtea lui King BMW. Inainte de a se alatura echipei BMW, in 1992, Bangle a lucrat in studiourile de design de la Opel si Fiat. Pasionatii de masini au auzit pentru prima oara de el in 2002, cand a revolutionat designul seriei 7 de la BMW.
Despre Bangle se spune ca este designerul pe care criticii "iubesc sa-l urasca". Semnatura sa aduce dupa sine numai pareri negative din partea unora, dar si laude exagerate din partea altora. "Privind la masinile pe care le-a creat si care, in mod cert, sunt doar niste extensii ale personalitatii sale, e greu sa nu realizezi ca Bangle se vede ca pe un fel de geniu sau cel putin o legenda", scria o revista americana de profil in 2004. Spre deosebire de cei care nu reactioneaza in fata malitiozitatii presei, Bangle nu rateaza nicio posibilitate de a raspunde ziarelor si de a-si apara creatiile - ceea ce i-a adus noi "laude": "Este incapatanat si egomaniac, la fel ca Giorgio Armani sau Paris Hilton". Comparatiile sunt discutabile, dar de efect.
Despre personalitatea designerului de la BMW s-a scris foarte mult in presa. Bangle nu s-a ascuns de jurnalisti, cu toate ca acestia continua sa-