Industria lactatelor şi cea a băuturilor energizante au înregistrat cele mai dinamice creşteri pe parcursul anului trecut Piaţa românească a bunurilor de larg consum a înregistrat, în Industria lactatelor şi cea a băuturilor energizante au înregistrat cele mai dinamice creşteri pe parcursul anului trecut Piaţa românească a bunurilor de larg consum a înregistrat, în anul 2006, o creştere de 17,4% din punct de vedere valoric şi 6,1% în volum, continuând trendul ascendent înregistrat în ultimii trei ani. Un studiu al companiei de cercetare a pieţei, MEMRB, care analizează evoluţia pieţei de bunuri de larg consum în anul 2006 faţă de anul anterior, relevă că avansul acestei pieţe, în ansamblu, a avut la bază o creştere mai mare în valoare şi mai puţin în volum, situaţie care a fost pusă, de către autorii cercetării, pe seama creşterii preţurilor pentru anumite categorii de produse alimentare şi nealimentare şi a majorării taxelor pentru băuturile alcoolice, precum şi pe seama tendinţei tot mai evidente în rândul consumatorilor români de a se orienta către mărcile premium în defavoarea mărcilor economice. Sectorul care a consemnat cea mai mare creştere, în comerţul cu amănuntul, a fost cel al mărfurilor alimentare, urmat de piaţa mărfurilor nealimentare şi de piaţa băuturilor. Conform studiului MEMRB, din punct de vedere valoric, cele trei categorii de bunuri de consum au consemnat evoluţii pozitive faţă de anul anterior, în timp ce în volum piaţa băuturilor alcoolice a înregistrat o scădere de 0,2%. "Chiar dacă piaţa băuturilor alcoolice a consemnat anul trecut o uşoară scădere în volum, totuşi din punct de vedere valoric a avut o creştere de 15%", a declarat Marius Caluianu, directorul general al MEMRB. În anul 2006, faţă de celelalte categorii, piaţa alimentară a înregistrat cea mai semnificativă creştere atât în volum, cât şi valoric, respectiv de 11,8% în volum