Pe o piata a produselor si serviciilor invadata de nume care mai de care mai ciudate si greu de pronuntat, Anatoli Ciucurovschi, cunoscut ca fiind un membru important in sanul familiei Saatchi, vine cu solutia salvatoare. De cateva saptamani, in peisajul autohton creativ a aparut o noua agentie si odata cu ea un nou concept pe piata.
Anatoli Ciucurovschi - Naming Agenty este prima agentie specializata in creatia de nume pentru produse si servicii de pe piata locala.
Cum v-a venit ideea infiintarii unei astfel de agentii?
Piata romaneasca sufera la capitolul nume pentru produse si servicii. Deci, cel putin teoretic, exista aceasta nevoie (acum e o certitudine si pot sa confirm ca exista si cerere).
Lucrand intr-o agentie multinationala m-am confruntat de foarte multe ori cu situatia in care numele erau deja create in departamentele de marketing ale clientilor, erau deja inregistrate si din punctul meu de vedere nu erau cel mai bine alese.
Noi ne incepeam munca de la un nume deja creat si aveam de cele mai multe ori de rezolvat probleme de branding la care nu s-ar fi ajuns daca numele ar fi fost create inainte de inceperea procesului de branding.
Cu alte cuvinte, inainte de inceperea procesului de branding, cea mai importanta decizie pe care trebuie s-o ia un om de business este alegerea unui nume foarte bun. Altfel, cheltuielile de promovare vor fi mari.
Pe categoriile aglomerate, si ma refer aici la clasele de bauturi alcoolice si produse alimentare, clientii se confruntau nu doar cu faptul de a crea un nume, ci mai ales cu faptul ca numele pe care le alegeau pentru produsele lor nu puteau fi protejate. Erau deja inregistrate la OSIM.
Exista apoi acea categorie de nume de companii sau de produse create de proprietarii business-ului, pornind de la numele copiilor sau nepotilor, iar acestia aveau credinta ca daca