Se stie ca in cartile de joc iti poti ghici norocul: sapte de trefla inseamna lacrimi, decarul de pica drum de zi, iar cel de ghinda drum de noapte. Asul de caro e dar, dar cel de trefla e cel mai important pentru ca este semnul norocului care te ajunge si in vis.
Desigur, un as de trefla e norocul in persoana.
Numai ca nu ajunge. Unde sunt oare ceilalti trei asi ? Ajungeti dupa deschiderea de 3 cupe in 4 cupe. Si veti juca o mansa fara niciun as. Mortul, Nord, are K 8 6 5, 5 4, K J 10 3 2, K 2. Iar in mana aveti ca Sud nimic, K Q J 10 9 8 7, Q 5 4, Q 3 2.
Atacul de Dama de pica il taiati, jucati Dama de cupa care trece, apoi Valetul de cupa luat de Vest cu Asul. Vest revine Valet de pica pe care il taiati. Acum veti juca mic de caro spre 6, Valet de la mort, 9 din Est.
Ati dedus dupa cartile aruncate ca Asul de caro e la Vest, iar cel de pica e la Est. Doar sunteti un As!
In acest caz, Vest nu are probabil si Asul de trefla ca altfel ar fi zis ceva dupa 3 cupe.
Ca atare, mai taiati o pica in mana. Jucati Dama de caro. Daca Vest nu acopera, o acoperiti cu Riga si trageti Riga de pica. Pe care defosati ultimul caro. Astfel, Est este plasat.
In diagrama de mai sus, in schimb, e vorba sa realizati ca Sud patru pici dupa ce Vest a intervenit cu cupa, iar Est cu caro. Vest isi trage Asul de caro si revine cupa.
Dupa ce preluati cupa, trageti un atu si observati ca Vest a avut doua atuuri. O solutie spectaculoasa va vine in gand! Mai mult ca sigur, Vest, care a vorbit cupa fara onoruri, are Asul de trefla in trei. Trageti a doua cupa, ramanand fara inimi si pe masa si in mana.
Si plasati mana la Vest pe ultimul sau atu. Daca acum Vest continua trefla, obtineti trei levate la trefla fara a da mana in Est (Riga, Dama si un tai).
Daca Vest continua trefla in tai-defosa, taiati pe masa si defosati trefla din mana, a