Retailerul suedez IKEA a alocat activitatilor de marketing un buget de 2,6 mil. euro, jumatate din acesta suma fiind reprezentata de costurile implicate de realizarea si distribuirea catalogului pe plan local.
In ziua deschiderii, reprezentantii IKEA estimeaza ca numarul vizitatorilor va fi de 10.000 de persoane. Pentru intregul an, retailerul asteapta un milion de vizitatori, iar valoarea medie a unui bon de casa ar putea sa fie cuprinsa intre 30 si 80 de euro, potrivit reprezentantilor companiei.
Totodata, compania a anuntat ca o eventuala deschidere a unei noi unitati in Romania se va face numai dupa ce vor fi studiate rezultatele primului magazin.
"Vom putea face planuri de extindere abia in momentul in care vom analiza rezultatele primului magazin", a declarat Cornel Oprisan, retail manager al IKEA Romania.
Prima unitate IKEA, amplasata in Capitala, in zona comerciala Baneasa, va expune peste 7.000 de articole de mobilier si decoratiuni, din care aproximativ 10% provin de la producatori romani.
Cele mai ieftine produse IKEA in Romania sunt hot-dog-ul care se serveste in restaurantul IKEA si suportul pentru pix-uri (1 leu), o jucarie pentru copii (1,19 lei), farfurii (1,5 lei), prosop (1,9 lei). De cealalta parte, cel mai scump produs finit al suedezilor este o canapea din piele cu trei locuri (3.490 de lei).
Compania a inceput la finalul lunii trecute distribuirea primului sau catalog din Romania, intr-un tiraj de 860.000 de exemplare. Furnizarea catalogului este asigurata de firma de profil Cash Group. Ca regula, durata de valabilitate a unui catalog este de un an, insa pentru ca in Romania suedezii isi demareaza afacerea in primavara, acesta va fi valabil pana la sfarsitul lunii august. Incepand cu septembrie, IKEA Romania va alinia perioada de valabilitate a cataloagelor cu cea de la nivel mondial.
IKEA va inaugur