Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI) a lansat ieri spre consultare publica noul regulament de organizare si functionare al institutiei. Aprobarea acestui regulament este necesara avand in vedere ca, in baza OUG nr. 134/2006, ANRCTI a preluat si unele atributii din domeniul tehnologiei informatiei, se arata in comunicatul institutiei subordonate Guvernului.
"Avand in vedere ca prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.134/2006 s-a stabilit ca ANRCTI are functia de reglementare in domeniul tehnologiei informatiei, este necesara identificarea concreta a atributiilor acestei autoritati in domeniu. Conform proiectului de regulament de functionare si organizare, ANRCTI va prelua atributiile de reglementare in domeniul semnaturii electronice, comertului electronic, marcii temporale si activitatii electronice notariale", a declarat Dan Georgescu, presedintele ANRCTI.
Pentru a asigura reglementarea unitara a serviciilor de acces la Internet, ANRCTI va stabili procedurile de administrare a TLD (top level domain) ".ro" si a adreselor IP. Administrarea efectiva a acestora se va realiza, in continuare, de Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica, institutie care dispune de echipamentele si de bazele de date necesare.
Pana la infiintarea ANRCTI ca autoritate de reglementare in domeniul tehnologiei informatiei, atributiile de reglementare in domeniul semnaturii electronice, comertului electronic, marcii temporale si activitatii electronice notariale erau exercitate, temporar, de Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei.
In ceea ce priveste organizarea ANRCTI, potrivit proiectului, conducerea acesteia se exercita de un presedinte si doi vicepresedinti. Vicepresedintii sunt inlocuitorii de drept ai presedintelui, in lipsa acestuia, iar atributiile acestora sunt stabilite de presed