Modificarile caietului de sarcini la licitatia pentru un tronson al autostrazii Bucuresti-Brasov, castigat de Euroconstruct, au fost facute in afara legii, potrivit verificarilor Autoritatii de Control a Guvernului.
Conditiile de participare la licitatia pentru constructia autostrazii Bucuresti-Brasov, tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti, au fost modificate in afara legii privind achizitiile publice, a declarat, ieri, ministrul liberal Cristian David, cel care coordoneaza Autoritatea de Control a Guvernului. Printre firmele care au castigat la aceasta licitatie s-a numarat Euroconstruct. La bilantul Autoritatii de Control a Guvernului (ACG) pe 2006, David a spus: "Mai mult, prin aceasta modificare au fost introduse criterii arbitrar stabilite care avantajeaza un singur competitor". "Noi am efectuat un control la Administratia Nationala a Drumurilor si Autostrazilor, nu la Euroconstruct, cu privire la incredintarea unor lucrari de executie a tronsoanelor de autostrada Bucuresti-Brasov si a componentei Moara Vlasiei-Ploiesti", a spus Cristian David.
De asemenea, Cristian David a acuzat faptul ca procesul de privatizare Alro Slatina a fost influentat de o serie de nereguli precum modificarea statutului companiei, anterior privatizarii, in favoarea actionarului minoritar, grupul Marco, si in defavoarea potentialilor investitori, iar cumparatorul nu a efectuat la termen investitiile asumate. "Prin recunoasterea de catre AVAS a investitiilor de dezvoltare si mediu realizate de Alro in societatea Alprom ca fiind realizate in contul investitiilor de portofoliu stipulate in contractul de privatizare s-ar ajunge in situatia inechitabila in care, prin realizarea unui singur obiectiv de investitii, sa fie recunoscute ca fiind realizate doua astfel de obligatii, diferite", se arata in raportul ACG.
Nota de control a fost transmisa Parchetului de pe langa