Premierul Calin Popescu Tariceanu a reafirmat, astazi, ideea ca Executivul nu va renunta la taxa de prima inmatriculare auto deoarece nu doreste ca Romania sa fie transformata "intr-o lada de gunoi" a masinilor uzate, dupa ce s-a remarcat prin importul de haine si anvelope second-hand.
"Interesul nu este sa avem masini poluante si nesigure, cu autovehicule produse la cel mai inalt nivel tehnologic. Nu ne intereseaza sa creem temeiul pentru un comert dubios si ilicit. Ca prim-ministru, nu sunt adeptul ideii ca Romania, dupa ce s-a remarcat prin importul de cauciuc si haine uzate, sa se remarce si prin importul de masini uzate", a spus Tariceanu.
El a amintit ca Executivul incearca sa gaseasca o solutie de aplicare a taxei conform intereselor Romaniei si conditiilor Uniunii Europene.
Taxa de prima inmatriculare a fost introdusa la inceputul acestui an de catre autoritatile de la Bucuresti, care au afirmat ca vor sa limiteze importul de masini poluante, dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana. Comisia Europeana a criticat insa taxa, considerand ca nivelul ridicat pentru masinile vechi de import reprezinta o discriminare.
Taxa este stabilita in functie de capacitatea cilindrica a masinii, de vechime si de norma de poluare. In cazul masinilor vechi, taxa este mai mare si poate ajunge la peste 8.000 euro pentru masinile cu o capacitate de peste trei litri si clasificate ca non-euro.
Ministrul Finantelor, Sebastian Vladescu, a declarat recent ca problema taxei este de principiu, nu de valoare.
"In prezent, discutia cu reprezentantii Comisei Europene nu este vis-a-vis de nivelul si dreptul Romaniei de a introduce aceasta taxa, ci vizeaza principiile de taxare uniforma. CE doreste ca aceste principii sa fie respectate", a spus Vladescu la acea vreme.
Astfel, problema invocata la Bruxelles este daca ace