(Foto: Ziua de Cluj)
Reprezentantii administratiei locale ameninta de peste un an ca vor reglementa unde si cum se pot monta panouri publicitare. Pana la o decizie, agentiile de publicitate continua sa duca o lupta oarba pentru a avea cat mai multe panouri. Un tur facut de reporterii ZIUA de Cluj pe principalele artere ale orasului a aratat ca haosul este cuvantul de ordine in publicitatea stradala.
Orasul european de cinci stele Cluj-Napoca nu are un regulament privind publicitatea stradala. Reprezentantii Primariei au desfiintat in 2005 mesh-urile de pe cladirile din centru si banner-ele de pe stalpi, incepand o campanie de a duce outdoor-ul clujean la un moment zero, de unde sa se plece in baza unui regulament.
in aceasta privinta, tot acum doi ani, Primaria a blocat orice solicitare de amplasare a unor panouri publicitare pe strazi. Pentru ca de atunci regulamentul nu a vazut lumina zilei, iar agentiile de publicitate trebuie sa traiasca si din outdoor, pe arterele clujene s-a creat o “varza publicitara à la Cluj”.
Cine trebuia sa-si faca treaba
“Mergem tot pe abonamente (abonamentele pentru panouri mai vechi - n. red.). Regulamentul este in lucru”, a spus purtatorul de cuvant al Primariei, Raimonda Boian. Acelasi raspuns in legatura cu regulamentul l-au primit si agentiile de publicitate, de nenumarate ori in ultimul an.
O alta problema este ca momentan numarul panourilor montate prin solicitari legale este total disproportionat intre diferitele firme de publicitate, fara sa fi existat o concurenta corecta prin licitatii. “Dupa finalizarea regulamentului de urbanism, se va decide daca se vor face sau nu licitatii pentru locatiile de amplasat panouri publicitare.
Regulamentul este in lucru la Comisia de estetica urbana. Ex