- Totusi, daca veti pune taxa si pentru Daciile vechi, un nivel de cateva mii de euro, veti bloca practic vanzarea acestora, avand in vedere ca pretul lor rar ajunge la 1.000 euro.
- Cert este ca nu renuntam la taxa, dar exista o idee, care o poate continua pe cea de ecologizare. Daca ne uitam, pretul mediu al unei Dacii mai vechi de 10 ani este pe undeva la 500 euro. In aceste conditii, ar putea exista varianta acordarii unei prime de la stat, in genul primei de casare - care este acordata cu conditia cumpararii unei masini noi.
In acest caz insa, am putea acorda o prima de 500 de euro pentru toti posesorii de masini vechi care sunt dispusi ca, in schimbul acestei sume, sa duca masina la fier vechi. Aceasta prima de ecologizare ar putea fi acordata din sumele stranse din colectarea taxei de prima inmatriculare.
Subventia de la stat ar putea fi undeva in jurul a 300 de euro, avand in vedere ca am putea recupera circa 200 de euro de la centrele de colectare de fier vechi. Aceasta este o solutie pentru a nu bloca vanzarile de masini vechi si in acest fel reusim si sa curatam Romania de rable. Iar cei care aduc masini poluante vor trebui sa plateasca sume corespunzatoare.
Integral in Gandul
- Totusi, daca veti pune taxa si pentru Daciile vechi, un nivel de cateva mii de euro, veti bloca practic vanzarea acestora, avand in vedere ca pretul lor rar ajunge la 1.000 euro.
- Cert este ca nu renuntam la taxa, dar exista o idee, care o poate continua pe cea de ecologizare. Daca ne uitam, pretul mediu al unei Dacii mai vechi de 10 ani este pe undeva la 500 euro. In aceste conditii, ar putea exista varianta acordarii unei prime de la stat, in genul primei de casare - care este acordata cu conditia cumpararii unei masini noi.
In acest caz insa, am putea acorda o prima de 500 de euro pentru toti posesorii de mas