Compania Elvila, unul dintre jucatorii importanti de pe piata locala a mobilei, mizeaza pentru anul in curs pe un profit operational in crestere cu 10% fata de 2006, in ciuda problemelor legate de evolutia exporturilor grupului din ultima perioada si a preconizarilor privind cresterea leului.
Marja profitului operational inregistrat de Elvila anul trecut a fost de 5,1%. Grupul se va concentra in 2007 pe dezvoltarea retelei nationale de magazine si va investi in special in centrele de desfacere pe suprafata mare. In lunile septembrie-octombrie, producatorul autohton de mobila va deschide la Ploiesti un centru comercial cu o suprafata de 5.000 de metri patrati, valoarea investitiei fiind estimata la circa patru milioane de euro. In paralel, compania si-a programat deschiderea a 10 magazine noi in toata tara, care se vor alatura celor 43 deja existente.
"Vreau sa acopar toata Romania cu magazine Elvila, nu numai capitalele de judet, ci si alte localitati, pentru ca peste tot se vinde mobila", a declarat presedintele grupului Elvila, Viorel Catarama in cadrul unei emisiuni difuzate de "The Money Channel". Catarama a precizat, insa, ca daca nu va putea indeplini planul de deschidere a celor 10 magazine din tara, specializate pe anumite categorii de mobila, compania se va rezuma la modernizarea magazinelor deja existente. Extinderea companiei in afara granitelor nu se va produce pana cand nu vor fi acoperite toate orasele mari din Romania, a mai afirmat Catarama.
Compania se va lista la BVB cand isi va stabiliza profitul operational la 8%
Aprecierea leului in raport cu euro, cresterea costurilor materiilor prime, a tarifelor utilitatilor si a salariilor, aceasta din urma masura fiind obligatorie ca urmare a contractelor colective de munca la nivel de ramura, aduc mari pierderi exportatorilor, a mai spus Viorel Catarama.
Presedin