Pentru a vinde inca din stadiul de proiect apartamentele din blocurile noi, dezvoltatorii apeleaza la diverse strategii: discounturi, conditii permisive de finantare sau includerea in pret a unor facilitati.
Romania este o piata tentanta pentru investitorii din domeniul imobiliar. Cererea mare care garanteaza o recuperare rapida a investitiei a determinat o avalansa de proiecte rezidentiale in toate zonele Capitalei si in marile orase din tara. Astfel, se anticipeaza ca, pina la sfirsitul lui 2008, peste 9.000 de apartamente noi vor intra pe piata.
In conditiile in care Banca Nationala a Romaniei a relaxat conditiile de creditare, se asteapta ca aceasta cerere sa creasca. Oricum, in ultimii ani, sumele aprobate de banci pentru credite destinate domeniului imobiliar au crescut spectaculos.
Chiar daca cererea este mare, dezvoltatorii apeleaza la diverse strategii de marketing pentru a vinde cit mai repede apartamentele din viitoarele blocuri. Modalitatile sint diverse.
„In momentul de fata, dezvoltatorii de proiecte rezidentiale fac eforturi pentru a-si pozitiona ofertele pe piata cit mai atractiv, diferentiindu-le de proiectele concurente prin gradul de calitate si siguranta oferit, locatie, dar si prin facilitatile puse la dispozitie: spatii verzi interioare, locuri de joaca pentru copii, sala de fitness, spatii comerciale, piscine.
Principalele aspecte pe care developerii insista sint: calitatea constructiei si a finisajelor, modul de lucru al antreprenorului, locatia si mai ales accesibilitatea. In afara de aceste chestiuni, un rol deosebit de important il are politica de marketing.
Au o mare insemnatate prezentarea informatiilor, conditiile comerciale, adaptarea ofertei la nevoile clientilor, promptitudinea cu care se raspunde intrebarilor acestora“, spune Irina Petrescu, directorul Departament