Cresterea interesului pentru calatorii si rentabilitatea zborurilor internationale a determinat companiile de transport aerian sa isi mareasca numarul rutelor sau frecventa zborurilor intre Europa si Statele Unite.
Costul unei calatorii pe rutele cel mai des frecventate dintre SUA si Europa ramane inca ridicat, dat fiind cererea mare de bilete, in special in timpul sezonului estival, dar si a unui raport euro/dolar destul de dezavantajos pentru americani, scrie Marketplace.
Cu toate ca nu a aparut o criza a destinatiilor de calatorie, pentru sezonul estival piata croazierelor in Europa sau cea a destinatiilor mai putin cunoscute de pe batranul continent incep sa atraga din ce in ce mai multi clienti.
In ansamblu, capacitatea de locuri disponibile pentru zborurile non-stop intre Statele Unite si Europa va creste cu 8 procente in aceasta vara in comparatie cu sezonul trecut, potrivit estimarilor grupului OAG.
O parte dintre rutele noi au aparut in contextul in care companiile americane au redus din cursele interne, care nu aduceau incasari importante, si au marit capacitatea de locuri pentru zborurile care aduc un profit satisfacator.
Compania Delta Air Lines continua strategia de a oferi servicii noi pentru destinatiile internationale de rangul al doilea, adaugand curse din aeroportul international John F. Kennedy din New York la aeroportul din Pisa, Italia, si Bucuresti, precum si curse din Atlanta la Viena sau Praga.
Cei de la Northwest Airlines au introdus o serie de rute noi si zboruri suplimentare, inclusiv o noua ruta de la Hartford, Connecticut, la Amsterdam incepand din iulie, si o ruta zilnica care va functiona non-stop de la Detroit la Frankfurt, care va functiona in intervalul 7 mai-27 octombrie.
Compania americana AMR dispune de un serviciu de zboruri non-stop pe toata perioada anului din aeroportul JFK si aeropor