In 1980, mogulul media Rupert Murdoch ii facea unuia dintre executivii sai o predictie care la acea data parea aberanta: “Intr-o buna zi, presa si publicitatea ce vine o data cu ea vor fi livrate in mediul digital. Nu vom mai avea nevoie de cerneala si hartie”.
La mai bine de 25 de ani dupa anticiparea lui Murdoch, cei mai mari editori de reviste din lume s-au intalnit la Hanovra, cu ocazia seminarului Magazine Media 2.0, pentru a discuta viitorul industriei. Au cazut de comun acord ca acesta va fi pe internet, insa deocamdata afacerile le merg pe minus, se arata intr-un material publicat de International Herald Tribune.
Suntem la inceputul unei noi ere pe piata media. A venit momentul ca industria sa-si identifice posibilitatile. - Donald Kummerfeld, fost presedinte al News America Publishing, presedinte executiv al Federatiei Internationale a Presei
Reprezentantii celor mai mari trusturi de presa din peste 25 de tari au incercat sa gaseasca solutia supravietuirii afacerilor, fara a identifica inca o cale viabila catre succes.
Dupa cheltuirea a zeci de milioane de dolari pentru achizitionarea de firme de publicitate sau de companii care sa ofere solutia problemelor cu care se confrunta, numai o foarte mica parte dintre cei prezenti la Hanovra au putut afirma ca activitatea din on-line le aduce mai mult de 3% din totalul incasarilor.
O singura companie - Meredith Corporation din Statele Unite - editor a 26 de reviste, a spus ca face profituri insemnate din cele 32 de site-uri pe care le opereaza.
Internetul - un mediu lacom si imprevizibil
Pentru cei mai multi editori care au participat la seminarul de la Hanovra, internetul reprezinta un mediu lacom care aspira cititorii si publicitatea spre un viitor nesigur.
Dupa ani buni in care au refuzat cu vehemeta sa recunoasca pericolul re