Crearea Companiei Aeroporturilor din Romania vizeaza disparitia Aeroportului "Aurel Vlaicu" din Baneasa din interese imobiliare, au declarat, astazi, pentro Rompres, surse oficiale din cadrul aeroportului.
"Potrivit proiectului de fuziune, un metru patrat de teren la Baneasa este evaluat la 5 - 5,8 euro, mult sub valoarea sa de piata. Avand in vedere faptul ca noi vom fi un punct de lucru in aceasta companie nu vom mai putea sa ne controlam politica tarifara, care va creste, provocand astfel pierderea curselor in favoarea Otopeniului", au declarat sursele citate.
Reprezentantii Aeroportului Baneasa afirma ca unul din avantajele competitive in fata Aeroportului Otopeni era tocmai nivelul redus al taxelor aeroportuare. Astfel, odata cu inchiderea Aeroportului "Aurel Vlaicu" pentru reparatii la pista, in perioada 11 mai - 29 iunie 2007, unele companii low-cost care opereaza pe Baneasa ar putea sa ramana pe Otopeni.
Reprezentantii Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului sustin insa ca proiectul de fuziune nu urmareste decat optimizarea activitatii celor doua aeroporturi in sensul unor investitii masive in dezvoltarea capacitatii aeroportuare a celor doua.
"Aeroportul Baneasa nu va inchis niciodata. Aceasta fuziune urmareste optimizarea activitatii. Unul din motive este ca Aeroportul Baneasa se va confrunta cu restrictii de trafic fiind aproape de Bucuresti. S-ar putea sa constatam pe viitor ca anumite companii, precum TAROM vor prefera sa lucreze pe Baneasa, care este aproape de oras, in timp ce traficul low-cost ar putea prefera Otopeniul", a declarat pentru Rompres, Alexandros Galiatatos, secretar de stat in Ministerul Transporturilor.
Oficialul a spus ca taxele pe Baneasa, care la ora actuala sunt cu 20% mai mici fata de cele practicate pe Aeroportul Henri Coanda, vor creste din cauza necesitat