Drumul de la baterii la corpuri de iluminat a costat Elba peste 15 milioane de euro. Producatorul de corpuri de iluminat Elba din Timisoara intentioneaza sa devina furnizor important pentru marii constructori de masini. Pana acum, firma a devenit unul dintre putinii furnizori autohtoni de gradul I pentru Dacia- Renault, asigurand produerea principalelor elemente de iluminat ce echipeaza noul model Logan.
"Tinta noastra este sa devenim furnizori de rangul I si pentru alti constructori mondiali de masini. Nu simtim nevoia sa atragem capital strain la Elba. Daca am rezistat 16 ani dupa Revolutie, o vom face si in continuare", declara Alexandru Sere, directorul general al fabricii. Elba Timisoara a fost, inainte de Revolutie, singurul furnizor de baterii si acumulatori electrici din Romania. Fabrica a renuntat la aceste produse pentru a evita confruntarea cu marii producatori de profil prezenti pe piata romaneasca. Pentru schimbarea profilului de fabricatie doar in ultimii cinci ani s-au investit peste 15 milioane de euro.
Noile tehnologii de fabricatie si modernizarea cladirilor au costat, in 2005, nu mai putin de 4,7 milioane de euro, iar anul trecut au fost alocati pentru investitii inca 3,7 milioane de euro.
"Ne intrebam cum va rezista Europa in fata valului de marfuri ieftine exportate de China. Pentru noi, colaborarea cu Philips a cantarit foarte mult in alinierea fabricii la standardele de calitate europene", spune presedintele Consiliului de Administratie al Elba, Gheorghe Cocian.
In prezent, Elba are 1.000 de angajati, iar in 2006 a avut o cifra de afaceri de aproape 30 de milioane de euro.
Istoric
Prima firma romaneasca din domeniul fabricatiei de corpuri de iluminat, sub denumirea "Dura - intreprindere electrotehnica si tehn