Finanţarea, începând din septembrie 2006, a Unităţiilor de Primiri Urgenţe de către Ministerul Sănătăţii, deşi este apreciată ca fiind un lucru pozitiv, a generat şi neajunsuri. Cauza o reprezintă lipsa unei precizări concrete privind provenienţa banilor necesari plăţii costurilor aferente actului medical.
Ca urmare a Ordonanţei de Urgenţă nr.72 pentru modificarea şi completarea legii 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, emisă de Ministerul Sănătăţii în septembrie anul trecut, serviciile de urgenţă au trecut din curtea Casei de Asigurări de Sănătate în grija Ministerului Sănătăţii, acesta devenind astfel finanţatorul lor direct. La scurt timp au apărut însă probleme la Unităţile de Primiri Urgenţe, în unele oraşe ale ţării. Ministerul Sănătăţii asigură cheltuielile necesare pentru materiale, medicamente şi personal. Neajunsurile s-au născut din lipsa unei precizări concrete privind asumarea celorlate cheltuieli pe care funcţionarea UPU le presupune: utilităţiile-apa, gazul, curentul electric şi service-ul aparaturii. Ele nu apar nici ca fiind responsabilitatea Ministerului Sănătăţii şi nici a Casei de Asigurări, iar UPU nu are sursă de finanţare pentru aceste cheltuieli. Totuşi facturile nu întârzie să apară, la fel şi penalizările. Într-o astfel de situaţie se află Spitalul de Copii din Cluj Napoca. "După apariţia ordonanţei respective am făcut o serie de adrese către Autoritatea de Sănătate Publică, în care am întrebat din ce bani să plătim furnizorii de utilităţi. În lipsa unor precizări clare din partea Ministerului Sănătăţii, avem două posibilităţi: ori facem deturnări de fonduri cu bună ştiinţă, ori închidem serviciul de urgenţă.", declara pentru "Foaia Transilvană", managerul general, dr. Ioan Figan. Dr. Mihai Mleşniţe, managerul general al Spitalului Clinic de Urgenţă "Prof.Dr. Octavian Fodor", Cluj Napoca, a explicat pentru acelaşi ziar,